Kdy se budeme moci ve Fortnite projet autem?

Kdy se budeme moci ve Fortnite projet autem? P33K4 St, 07/08/2020 - 08:00

více »

Stručný patch 1.03 nám do hry přináší například buff Guardianu!

Stručný patch 1.03 nám do hry přináší například buff Guardianu! Jermi Út, 07/07/2020 - 21:00

více »

Pomozte výzkumu o problematice hraní počítačových her a vyhrajte herní myš

Pomozte výzkumu o problematice hraní počítačových her a vyhrajte herní myš Lexinka5412 Út, 07/07/2020 - 17:00

více »

Lelek se stal šampionem Kaktus Streamers Cup, který pro Klokánek vybral přes 50 tisíc korun

Lelek se stal šampionem Kaktus Streamers Cup, který pro Klokánek vybral přes 50 tisíc korun huhy Út, 07/07/2020 - 16:57

více »

Potřebu orgánu, který bude prosazovat zájmy esportové komunity, si začaly angažované organizace uvědomovat zhruba před dvaceti lety a od začátku tohoto století se objevovaly první místní esportové asociace. Mezi ty nejstarší patří například Korean Esports Association působící v Jižní Koreji, která byla založena už v roce 2000. Naopak některé vznikly relativně nedávno – například americká United States eSports Federation a řadit mezi ně můžeme i Českou asociaci esportu. 

V současné době ve světě působí zhruba 120 aktivních iniciativ, které si kladou za cíl rozvíjet místní scénu. Některé z nich už byly oficiálně uznány příslušnými vládními orgány (například ministerstva školství či sportu), jiné na podobný status stále čekají. Rozdíly nalezneme také v jejich struktuře a aktivitách. Některé asociace pořádají místní šampionáty, jiné turnaje vůbec neorganizují. Odlišnosti také panují v jejich zapojení do Mezinárodní esportové federace. Přesto můžeme jmenovat několik cílů, které všechny tyto organizace spojují. Každá z nich se snaží o propojení místních esportových aktérů s národními veřejnými institucemi. Obecně lze říci, že k hlavním aktivitám asociací patří:

  • práce na vytvoření jasného plánu, jak strukturovat ekosystém amatérských hráčů, aby se mohli stát profesionály;
  • odstraňování překážek pro zisk dotací určených pro místní kluby a organizátory;
  • napomáhání vzniku a rozvoji kurzů pro hráče, trenéry, manažery či další zaměstnance;
  • usnadnění vydávání mezinárodních víz spojených s esportovými akcemi;
  • podpora pořadatelů významných mezinárodních esportových akcí;
  • snaha o zajištění uznaného statusu profesionálního hráče, který by například umožnil speciální školní program přizpůsobený možnostem takového hráče.

Zdroj: Nico Besombes, National Esports Association
Ilustrční obrázek - The Intel® Extreme Masters